Friday
BIBLIOTECA CIENTÍFICAEl risc de donar a llum un nen amb espina bífida es va reduir un 70% en les dones amb una elevada adherència a la Dieta Mediterrània
En el passat, molts estudis epidemiològics s’han centrat en l’estudi de nutrients de forma aïllada, com la vitamina B i l’àcid fòlic en relació al risc de defectes del tub neural i altres malformacions. En els darrers anys però, l’anàlisi per patrons d’alimentació s’ha imposat com a mètode per analitzar el comportament i consum alimentari de forma global.
L’objectiu de l’estudi presentat a continuació era d’estudiar si la dieta de la mare era associada amb el risc d’espina bífida en la descendència. Es tracta d’un estudi de casos i controls dut a terme en els Països Baixos (1999-2001) que ha avaluat el patró alimentari de 50 dones que tenien fills amb espina bífida i 81 mares control.
El patró de Dieta Mediterrània era bastant freqüent entre els participants en l’estudi i va ser caracteritzat per una elevada ingesta de fruita, verdures, oli vegetal, peix, llegums i cereals, consum moderat d’alcohol, i un baix consum de patates i sucres. Els resultats de l’estudi apuntaven que el patró de dieta mediterrània estava associat amb concentracions altes de folat i de vitamina B12 en sang, i baixes concentracions d’homocisteïna en sang. El resultat més destacat fou que el risc de tenir descendència amb espina bífida es reduïa amb un 70% en aquelles dones amb una elevada adherència a la Dieta Mediterrània.
Una major comprensió de com la Dieta Mediterrània afecta els processos biològics podria conduir a noves possibilitats per a la prevenció primària durant el període preconcepcional per evitar defectes del tub neural com l’espina bífida.
- Escrit per:Vujkovic M, Steegers EA, Looman CW, Ocké MC, van der Spek PJ, Steegers-Theunissen RP.
Referència:Vujkovic M, Steegers EA, Looman CW, Ocké MC, van der Spek PJ, Steegers-Theunissen RP. The maternal Mediterranean dietary pattern is associated with a reduced risk of spina bifida in the offspring. BJOG. 2009 Feb;116(3):408-15.
Enllaç a Internet:Entradas relacionadas
- Nutrigenetics
- Nutrigenetica
- Nutrigenética
- Wine: the benefits of including it in your diet
- Vi: Els beneficis d'incloure'l en la dieta
- Vino: Los beneficios de incluirlo en la dieta
- FEBRER
- Febrero
- Arròs amb panses i pinyons
- Arroz con pasas y piñones
El més comentat
- La pirámide de la Dieta Mediterránea se actualiza para adaptarse al estilo de vida actual (7)
- La FDM presenta la nueva pirámide de la Dieta Mediterránea (6)
- ¿Qué es la Dieta Mediterránea? (4)
- Talleres infantiles Dieta Mediterránea: la fruta y la salud, en Canarias (4)
- Participación de la FDM en la jornada sobre la cocina del pescado. (4)










Esta entrada también está disponible en: English, Spanish