Thursday
NOTÍCIESEl Dr. Serge Renauld i el Dr. Michel de Lorgeril reben el Premi Grande Covián per la seva promoció de la Dieta Mediterrània
Els dos científics francesos reben el guardó de la Fundació Dieta Mediterrània per la seva contribució a la difusió d’aquest estil de vida.
El Dr. Serge Renaud, Director de Recerca de l’INSERM a Bordeaux i Professor a la Université de Montreal, i el Dr. Michel de Lorgeril del Centre Nacional d’Investigació Científica Francès i professor a la facultat de Medicina de Grenoble, han rebut avui a la Sala Martí Humà del Museu d’Història de Barcelona el Premi Grande Covián, atorgat per la Fundació Dieta Mediterrània (FDM).
El comitè científic de la FDM ha decidit atorgar aquest guardó de forma conjunta a aquests dos investigadors francesos “per la seva llarga trajectòria en el camp de la investigació”, que s’ha traduït en nombrosos articles i publicacions, que donen suport científic a els beneficis de la Dieta Mediterrània com a forma de vida saludable que pot contribuir a la prevenció de malalties.
Un dels més grans investigadors que ha donat França al segle XX, el Dr. Serge REnaud, Director de Recerca de l’INSERM a Bordeaux i Professor a la Université de Montreal, és el científic que més ha contribuït al descobriment dels beneficis del vi i de la Dieta Mediterrània en la salut dels francesos, descrivint el que es coneix com la Paradoxa Francesa, Ha publicat més de 200 treballs científics sobre la relació entre la dieta (en especial els àcids grassos omega 2 i els monoinsaturats) i les malalties cardiovasculars. Juntament amb el Dr. Michel de Lorgeril van dur a terme el famós Lyon Heart Study, instrument clau en la revalorització del paper de la Dieta Mediterrània en al prevenció terciària. Gràcies a aquests estudis es comença a valorar més la qualitat dels greixos en l’alimentació i no tant la quantitat.
El Dr. Michel de Lorgeril, metge cardiòleg del Centre Nacional d’Investigació Científica Francès i professor a la facultat de Medicina de Grenoble, ha dedicat més de 30 anys a revelar la importància de l’alimentació sobre la salut, desmitificant la importància del colesterol i posant en relleu la transcendència de la qualitat dels greixos en la dieta. Ha promogut intensament la Dieta Mediterrània no només en la prevenció sinó també en el tractament de la malaltia coronària. Aquest avançat i de vegades polèmic científic, va participar amb el Prof. Renaud al ja esmentat Lyon Heart Study a més a més de multitud de treballs publicats en més de 150 articles científics i diversos llibres de divulgació.
Tots dos han clausurat el VIII Congrés Internacional sobre la Dieta Mediterrània amb la seva conferència sobre els beneficis d’aquest estil de vida i alimentació.
Serge Renaud i Michel de Lorgeril s’afegeixen a una llarga llista de guardonats en altres edicions, entre els quals hi ha el Dr. Valentí Fuster, director del Cardiovascular Instiute en Mount Sinai Medical Center de Nova York, i el Dr. Xavier Pi-Sunyer, director del Centre de Recerca de l’Obesitat de Nova York.
El premi va ser instituït per la FDM en honor a Francisco Grande Covián, investigador bioquímic asturià i gran estudiós i defensor de la Dieta Mediterrània. Grande Covián va aconseguir popularitzar els seus amplis coneixements científics en matèria de nutrició, divulgant d’una forma senzilla i rotunda dos fets bàsics: que la dieta més saludables “consisteix en menjar de tot, però moderadament” i que l’oli d’oliva és enormement beneficiós per a la alimentació humana.
El 15 de febrer 1996, el Govern Espanyol en consideració a la seva dedicació a l’estudi de la nutrició, les seves aportacions científiques i la seva defensa de la Dieta Mediterrània va concedir, a títol pòstum, al professor Grande Covián, la Gran Creu de l’Ordre del Mèrit Agrari, Pesquer i Alimentari.
Amb vista a aquests mateixos mèrits, la FDM va decidir, al 1996, instituir el Premi Grande Covián, per tal de distingir a una personalitat del món científic per la seva contribució a un major coneixement de la influència de l’alimentació en la salut. Aquesta distinció també valora les qualitats humanes i personals de l’homenatjat, més enllà de la seva trajectòria professional. Els guardonats amb el Premi Grande Covián passen a ser presidents d’honor del Comitè Científic de la FDM.
La FDM també ha fet lliurament dels Diplomes d’Honor, que reconeixen la trajectòria professional de personalitats d’altres àmbits que han contribuït a la difusió de la cultura mediterrània.
En la present edició la Fundació ha volgut reconèixer la tasca de les següents personalitats:
- L’estudi PREDIMED (Prevenció amb Dieta Mediterrània), el primer assaig per avaluar en una mostra de 7.5000 persones de nou comunitats autònomes sense malaltia cardiovascular simptomàtica, els beneficis durant 6 anys de seguiment de la Dieta Mediterrània en la prevenció primària de la malaltia cardiovascular.
- L’estudi SUN (Seguiment Universitat de Navarra), una cohort epidemiològica al pur estil de la Universitat de Harvard en Estats Units, amb 20.500 participants reclutats, estudiants i seguits des de fa més de 10 anys.
- Rosa Mª Esteva, activa empresària del món de la restauració, del grup “Tragaluz”.
- Dr. Abel Mariné, Il·lustre Catedràtic de Nutrició i Bromatologia de la Facultat de Farmacia de la Universitat de Barcelona.
- Fundació Soria Activa i Fundació Científica de Caixa Rural Sòria, actors fonamentals en la mobilització de la societat soriana que tan activament ha participat en la visualització del suport de la societat civil a la Candidatura presentada a la UNESCO.
- Juan Antonio Corbalán, Esportista d’elit i metge especialista en medicina esportiva.
-Entradas relacionadas
- The FDM attends the XIII Meeting of the Spanish Network of the Anna Lindh Foundation
- La FDM assisteix a la XIII Reunió de la Xarxa Espanyola de la Fundació Anna Lindh
- La FDM asiste a XIII Reunión de la Red Española de la Fundación Anna Lindh
- Better with Olive Oil
- Millor, amb oli d'oliva
- Mejor, con aceite de oliva
- Nutrionists warn of reduced carbohydrate intake and the abandonment of the Mediterranean Diet
- Nutricionistes alerten de la disminució del consum d'hidrats de carboni i de l'abandonament de la dieta mediterrània
- Nutricionistas alertan de la disminución del consumo de hidratos de carbono y del abandono de la dieta mediterránea
- Estofado vegetal
El més comentat
- La pirámide de la Dieta Mediterránea se actualiza para adaptarse al estilo de vida actual (7)
- ¿Qué es la Dieta Mediterránea? (6)
- DESCARGA LA NUEVA PIRAMIDE DE LA DIETA MEDITERRÁNEA (6)
- Talleres infantiles Dieta Mediterránea: la fruta y la salud, en Canarias (4)
- Participación de la FDM en la jornada sobre la cocina del pescado. (4)
Reciente
- La FDM assisteix a la XIII Reunió de la Xarxa Espanyola de la Fundació Anna Lindh
- Millor, amb oli d'oliva
- Nutricionistes alerten de la disminució del consum d'hidrats de carboni i de l'abandonament de la dieta mediterrània
- Estofat vegetal
- La Dieta Mediterrània: El secret per a una vida llarga i saludable










Esta entrada también está disponible en: English, Spanish