FUNDACIÓN DIETA MEDITERRÁNEA


Nov 28
Saturday
NOTÍCIES
Associació de la Dieta Mediterrània amb la incidència de depressió

Archives of General Psychiatry, prestigiosa revista especialitzada en Psiquiatria, acaba de publicar les conclusion d‘un estudi coordinat per la Universitat de Navarra que destaca que seguir la Dieta Mediterrània redueix el risc de patir depressió.

El projecte ha utilitzat a més de 10.000 voluntaris que estaven sans en el moment d’iniciar l’estudi. Segons Miguel Ángel Martínez, catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública de la Universitat de Navarra – a cada individu se li va realitzar un seguiment durant quatre anys i mig i es va observar que 480 van desenvolupar una depressió clínicament diagnosticada. A continuació, es va comparar la freqüència d’aparició de la malaltia en funció del grau de seguiment inicial de la Dieta Mediterrània tradicional, el que ens va permetre categoritzar als voluntaris afectats en cinc grups.

En aprofundir en cada pacient es va arribar a la conclusió que el seguiment de la Dieta Mediterrània redueix entre un 40 i un 50 per cent el risc de desenvolupar la malaltia. Una de les respostes pot estar en els elements nutricionals dels aliments que componen aquest tipus de dieta.

El projecte forma part del Projecte S.U.N. (Seguiment Universitat de Navarra), una iniciativa del departament de Medicina Preventiva de la UNAV iniciada el 1999 i que es dedica a investigar diferents patologies i problemes sanitaris. En total, ja han participat en S.U.N. més de 20.000 persones i col•laboren diferents institucions i universitats.

La depressió és una de les malalties de les societats avançades. Es calcula que aproximadament el 15 per cent de la població mundial la patirà en algun moment de la seva vida.

Per a més informació:
http://archpsyc.ama-assn.org/cgi/content/short/66/10/1090?home

-

Etiquetes:

Esta entrada también está disponible en: English, Spanish

No Comments »

   Aún nadie se ha animado a escribir un comentario. ¡Escriba uno y deje su opinión!

Escriba un comentario:



FUNDACIÓN DIETA MEDITERRÁNEA            Johann Sebastian Bach, 8 Entlo. 2ª     08021 Barcelona (Spain)     Tel: +34 93 414 31 58     Fax: +34 93 209 94 07     dietamed@fdmed.org